Laatst geüpdated op december 22, 2025 door Ligo
In vergaderzalen waar beslissingen miljoenen waard waren, werkte Zac Bathi in de internationale softwarewereld van bedrijven als Darktrace. Vandaag leidt hij vanuit Eindhoven zijn team van webdevelopers en marketeers, met de ViVortis-koffiemok binnen handbereik en de klanttelefoontjes op de achtergrond. “Ik werkte ooit voor bedrijven die miljoenen uitgaven aan software,” zegt hij. “Nu help ik ondernemers die groot denken, maar slim met hun budget omgaan. Ik weet hoe het is om klein te beginnen en toch groot te willen groeien.” Het contrast is groot, maar precies daar ligt zijn missie: professionele websites en online marketing bereikbaar maken voor iedere ondernemer die vooruit wil.
Het gat tussen groot en klein
Zac zag jarenlang van dichtbij hoe grote organisaties investeren in groei, marketing en technologie. Maar in de schaduw daarvan zag hij iets wat hem dwarszat. ‘’kleine ondernemers met grote ideeën die vastliepen. “Ze hadden de drive, maar niet altijd de middelen,” zegt hij. “Te vaak vertrouwden ze op dure bureaus die veel beloofden, maar weinig deden.”
Die frustratie werd de aanleiding voor ViVortis. Geen loze marketingtaal, maar een bureau dat doet wat het zegt. Websites die wél gevonden worden, campagnes die klanten opleveren en software die gewoon werkt. “We bouwen websites,” zegt Zac. “Maar eigenlijk bouwen we vertrouwen.”
“Maar eigenlijk bouwen we vertrouwen.”
De sprong: van zekerheid naar zingeving
Zac sluit zijn eerste meerjarige klantcontract en weet meteen: dit is groter dan hijzelf. “Iedereen zei: wacht nog even met een BV. Je bent nog klein. Maar ik wist dat ik onderscheid moest maken. Klanten kopen geen visitekaartje, ze kopen zekerheid.”
Via Ligo richt hij binnen een paar dagen zijn holding en werk-BV op. Niet omdat het moest, maar omdat het klopte. “Een BV geeft rust. Professionaliteit. En vooral: vertrouwen.” Vanaf dat moment groeide ViVortis sneller dan hij zelf had durven dromen.
Vandaag is het een webdesign- en onlinemarketingbureau met een eigen team van developers, marketeers en een eigen helpdesk. Niet ergens in een kantoortoren, maar midden in Eindhoven. “Ik wilde dat ondernemers zich gehoord voelen. Dat er altijd iemand opneemt. Dat is wat ik zelf miste toen ik nog klant was.”
De kracht van luisteren
Bij ViVortis begint het echte werk ná oplevering. “Veel bureaus leveren iets op en verdwijnen. Wij niet. Wij luisteren.” Die filosofie werd de motor van het bedrijf. Dankzij hun eigen helpdesk scoren ze inmiddels 95% klanttevredenheid. “Het klinkt simpel, maar het is onze grootste kracht: niet stoppen bij het product, maar meegroeien met de klant.”
Het resultaat mag er zijn: 42% meer conversies, 37% lagere kosten per klik, en binnen een jaar tijd verdubbelde de omzet. Maar cijfers zijn voor Zac nooit het einddoel. “Ze zijn de bevestiging dat we het goed doen. Maar het mooiste moment is als een klant zegt: ik had dit nooit zonder jullie gekund.”
Leren door vallen en vertrouwen
“Vroeger vertrouwde ik te veel op externe partijen. Accountants, juristen, ik dacht: die weten het beter. Tot ik ontdekte dat niemand jouw bedrijf zo goed begrijpt als jijzelf.”
Nu heeft hij de regie terug. Alles wat ViVortis bouwt, van merknaam tot code, valt onder de holding. Niet om stoer te doen, maar om te beschermen wat ze opbouwen. “Structuur is geen beperking, het is vrijheid. Het zorgt dat ik kan slapen.”
“We bouwen websites. Maar eigenlijk bouwen we vertrouwen.”
Als ik 12 maanden terug kon
“Ik zou sneller beslissen. Perfectie is fijn, maar actie brengt resultaat. Je kunt plannen blijven maken, of gewoon beginnen. En één advies voor iedere ondernemer met een BV: zoek een accountant die meedenkt, geen boekhouder die afvinkt. Dat verschil heeft mij rust gegeven en die rust is goud waard als je elke dag bouwt aan iets wat groter is dan jezelf.”
- Zac Bathi van ViVortis - december 22, 2025
- Frits Corvers & Roy Koeleman van Webtify - december 15, 2025
- Victor Brummer van Unafraid of Heights - december 8, 2025






